Besluts ångest

Började ju på jobbet idag.. att städa i Lkpg på mammas jobb.. jätte kul att äntligen fått ett jobb.. men nu e de så.. att jag va ju på intervju i fredas på ÖB o idag ringde de o sa att jag fick jobbet.. jag har till imorron o bestämma mig vilket jag ska ta.. för de på ÖB sa att jag inte kan få jobba samma tid varje dag, för om de gick så skulle jag ju kunna haft båda.. så nu vet jag inte vilket av de jag ska ta.. Här kommer för o nackdelar med jobbena.

Städning

För: det är lite slappare, jobbar 4 tim visa dagar mer. den 27 de då jag mäste va ledig ska jag få jobba in de tiderna för att inte missa dom. (vilket jag nog inte skulle få göra nån annan stans). De kan leda till jobb efter sommaren o jag trivs. Jag kan byta tider med mamma. Just nu börjar hon 7 o jag 11 men de dagar jag vill får jag byta med henne.
Nackdelar: Pendling, mindre tim än ÖB, vet inte till hundra om de kan leda till mer.

ÖB

För: mer timmar, ingen pendling. har utbildning ( men här måste man alltid va på glatt humör för kunderna. (behöver man inte lika mycket på städet) 
Nackdelar: är bara över sommaren o tycker han att jag är intressant så ringer han in när de behövs men kommer nog inte hända så ofta.

Hjälp!! Hatar att välja när de man väljer kan bli skit om ni förstår hur jag menar?! Menar ju då väljer jag ÖB kanske de hade let till mer på städningen o väljer jag städning kanske de inte leder till mer o då kunde jag kännat mer på ÖB. Både tid då jag slipper pendling o mer inkomst.

ARGH varför två jobb samtidigt nu när de gått skit på jobbsökandet förr..!!

Kommentarer
Postat av: Emme

Ob såklart ska du ta.

2008-06-17 @ 10:32:07
URL: http://alicemamma.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, det är skitjobbigt att tvingas välja..

Men har du inte tackat ja till städjobbet redan eller? Eftersom du började på det igår?

2008-06-17 @ 11:45:47
URL: http://www.ohdarling.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0